Een pitch is ook een verhaal
Er is een oud Chinees spreekwoord dat zegt:
Vertel me de feiten en ik zal ze vergeten…
Laat me iets zien en ik zal het wellicht begrijpen…
Maar….
Neem je me mee in je verhaal, dan ik zal het onthouden!
Om dit in 60 seconden te kunnen pitchen, moet jij precies weten wat de kern van jouw verhaal is. Dat kan alleen als je helder voor ogen hebt, hoe jij jouw publiek -jouw potentiële klanten- meeneemt in je verhaal. Alleen dan herinneren ze zich jou en jouw bedrijf als ze jou nodig hebben.
Het doel van een pitch is dat je met je potentiële klanten (of investeerders) in gesprek komt. Pas dan kan je vragen stellen over waar de klant precies mee zit en welke oplossing jouw product of dienst daarvoor biedt. Je kan in dat gesprek de verbinding leggen om uiteindelijk tot ‘verkoop’ te komen.
Maar helaas zijn veel pitches een droge opsomming van feiten. Zeker tijdens pitch-avonden voor start-ups zal jouw pitch op die manier verzanden tussen alle andere droge opsommingen van ondernemers.
Deel het enthousiasme, de passie en de trots die jij hebt voor jouw bedrijf, product of dienst.
We gaan aan de slag met jouw pitch.
In de ochtend staan we stil bij de inhoud van je pitch:
‘s-Middags gaan we aan de slag met je performance:
De training is speciaal voor ondernemers, zzp’ers, Start-ups, product- of programmamanagers.
Pitch jij zelf regelmatig en vind je het lastig om de kern van je verhaal over te brengen. Meld je dan nu aan.
Aan het eind van de dag heb je:
Voor €199,= volg je deze 1-daagse pitchtraining op een prachtige locatie in de buurt van Zwolle en krijg je een overheerlijke biologische lunch.
Zodra er minimaal 6 aanmeldingen zijn overleg ik met diegenen die zich aangemeld hebben de datum.