Een pitch is ook een verhaal

Er is een oud Chinees spreekwoord dat zegt:

Vertel me de feiten en ik zal ze vergeten…
Laat me iets zien en ik zal het wellicht begrijpen…
Maar….
Neem je me mee in je verhaal, dan ik zal het onthouden!

Vertel je kernverhaal in 60 seconden

  • Wie ben je?
  • Wat bied je met jouw bedrijf, dienst of product?
  • Welk probleem los je op voor klanten?
  • Wie zijn jouw klanten?
  • Waar of hoe kunnen ze jouw bereiken?

Om dit in 60 seconden te kunnen pitchen, moet jij precies weten wat de kern van jouw verhaal is. Dat kan alleen als je helder voor ogen hebt, hoe jij jouw publiek -jouw potentiële klanten- meeneemt in je verhaal. Alleen dan herinneren ze zich jou en jouw bedrijf als ze jou nodig hebben.

Het doel van een pitch is dat je met je potentiële klanten (of investeerders) in gesprek komt. Pas dan kan je vragen stellen over waar de klant precies mee zit en welke oplossing jouw product of dienst daarvoor biedt. Je kan in dat gesprek de verbinding leggen om uiteindelijk tot ‘verkoop’ te komen.

Maar helaas zijn veel pitches een droge opsomming van feiten. Zeker tijdens pitch-avonden voor start-ups zal jouw pitch op die manier verzanden tussen alle andere droge opsommingen van ondernemers.

Neem de luisteraar mee in jouw verhaal!

Doe mee aan de pitchtraining

en maak een onuitwisbare indruk

Deel het enthousiasme, de passie en de trots die jij hebt voor jouw bedrijf, product of dienst.

We gaan aan de slag met jouw pitch.

In de ochtend staan we stil bij de inhoud van je pitch:

  • de kern van je verhaal
  • de logline
  • de beleving die je mee wilt geven
  • de structuur en opbouw van je pitch
  • het doel, de doelgroep en hun luistermotief

‘s-Middags gaan we aan de slag met je performance:

  • presentatietechnieken
  • beeldend presenteren
  • spelen met stiltes
  • interactie met je publiek
  • do’s en don’ts tijdens het pitchen

Kennisgemaakt met mijn team van archetypen die in mezelf zitten om mijn cliënten nog beter van dienst te zijn.

Mooi om te ervaren hoe je in een groep toch met je zelf in stilte kunt wandelen en dat het inleidende verhaal echt tot denken heeft gezet.

Voor wie is de pitchtraining?

De training is speciaal voor ondernemers, zzp’ers, Start-ups, product- of programmamanagers.
Pitch jij zelf regelmatig en vind je het lastig om de kern van je verhaal over te brengen. Meld je dan nu aan.

Wat levert het op?

Aan het eind van de dag heb je:

  • een concrete pitch
  • de kern van je bedrijfsverhaal
  • verschillende verhaalelementen, die je ook bij pitches voor andere producten of diensten van jou kan gebruiken
  • concrete presentatietips & -tricks die op jou van toepassing zijn.

Investering

Voor  €199,= volg je deze 1-daagse pitchtraining op een prachtige locatie in de buurt van Zwolle en krijg je een overheerlijke biologische lunch.

Zodra er minimaal 6 aanmeldingen zijn overleg ik met diegenen die zich aangemeld hebben de datum.