Ontdek de kracht van jouw organisatie
Elk bedrijf, elk product, elke dienst bestaat meerdere verhalen en verhaallagen
Wil je groeien met je organisatie, maar lukt het niet? Kan je klanten slechts kortstondig bedienen en gaan ze dan weer weg? Loopt het intern niet helemaal lekker?
In ieder organisatieverhaal zitten meerdere lagen. Vier om precies te zijn:
- de feiten en cijfers
- de systeem- en systemische laag
- de verschillende perspectieven
- de metaforische en archetypische laag
In deze verschillende lagen zit de kracht en groei van je organisatie, maar zeker ook de belemmeringen en beperkingen.
Als je tegen problemen oploopt die steeds weer terugkeren, óf als je grootste plannen voor de toekomst hebt, maar je weet niet precies hoe je die werkelijkheid moet laten worden?
Een narratief gelaagde analyse biedt dan uitkomt. Samen met mensen uit alle lagen van je organisatie en daarbuiten pellen we de verschillende lagen van jullie organisatieverhaal af.
We ontdekken samen welke metafoor ten grondslag ligt aan jullie huidige organisatieverhalen en welke jullie toekomstbeeld ondersteunt. Als je dat beeld namelijk scherp hebt, ga je er ook naar handelen.