De kracht van jouw bedrijfsverhaal
Wat is jouw verhaal als ondernemer? Vanuit welke kracht onderneem je?
Waarom en vooral ook wanneer zou een klant voor jou moeten kiezen in plaats van voor je concullega’s?
Wat maakt jouw bedrijf uniek? Hoe zet je je ideeën om in concrete acties?
Vragen die allemaal horen bij het vertellen van jouw bedrijfsverhaal, of dat nu in de vorm van een pitch is, of tijdens de presentatie voor investeerders.
Inhoud training ‘Ondernemen met een goed verhaal’
Tijdens de training gaan we concreet aan de slag met die elementen die jouw eigen bedrijfsverhaal tot een echt goed verhaal maken. Ik werk daarbij aan de hand van de ‘reis van de held’.
Want wat voor onderneming je ook hebt, jij bent de held van jouw verhaal. Het is jouw reis die je onderneemt. De reis van een held, die onderweg tegen drempels aanloopt, die helpers nodig heeft, maar ook draken tegenkomt, die een schat bewaken die voor jou van onschatbare waarde is.
Ik werk vanuit de ‘narrative approach’. Jouw bedrijfsverhaal heeft namelijk verschillende lagen. Door stil te staan bij die verschillende lagen, word je je bewust van welk verhaal je eigenlijk precies vertelt en wat je daar eventueel aan zou willen aanpassen om er een succes van te maken. We kijken tijdens de training, dus niet alleen naar jouw feiten (producten en diensten die je aanbiedt, de marketingkanalen, het financiële plaatje etc.), maar ook naar de lagen eronder. Welke overtuigingen en belemmeringen heb jij? Hoe kijken jouw stakeholders tegen jou en jouw diensten/ producten aan? Welke archetypische metafoor is passend bij jou en bij jouw bedrijf?
Neem de tijd om stil te staan bij jouw reisplan. Ervaar de kracht van jouw supportteam en leer ze in te zetten voor jouw bedrijf. Een goed verhaal is namelijk een krachtig instrument.
Voor wie is de training
Ondernemers, zzp’ers, directeuren/ leidinggevenden mkb
Bedrijfsresultaten via een creatieve en intuïtieve aanpak
Je neemt op een creatieve en intuïtieve manier de tijd om de kracht van je eigen verhaal en van je eigen beelden te ontdekken. Dit levert uiteindelijk op dat
- de uitgewerkte eigen casus aan de hand waarvan jij aan de slag kan
- een bedrijfsplan, storytellingplan, pitchplan of presentatieplan op 1 A4 met concrete vervolgstappen
- een persoonlijk en zakelijk archetypisch supportteam, waarmee jij verder kan reizen
- bouwstenen waarmee jij jouw (bedrijfs)verhaal verder kan uitbouwen
Duur
1 dag van 9:00 – 17:00
Investering
€249,= p/p (ex btw), inclusief koffie/ thee en een lekkere biologische lunch.
Aanmelden
Laat via het onderstaande formulier weten dat je geïnteresseerd bent. Zodra ik voldoende deelnemers heb (minimaal 6), plan ik in overleg met jullie een datum in. De locatie is in de buurt van Zwolle.
Als je deze training ‘in company’ of met een eigen groep wilt volgen, dan is de prijs, datum én locatie in overleg.