Home / Teamplan: van verhaal vol ideeën naar concrete actie

Teamplan: van verhaal vol ideeën naar concrete actie

Wat is jullie reis als team?

Wat is jullie verhaal als team?
Staan jullie daar weleens bij stil samen? Eens per jaar als de template van het teamplan voor het management ingevuld moet worden, wellicht, maar daarna?
Sluiten jullie goed op elkaar aan en vullen jullie elkaar aan?
Is er een kloof tussen wat jullie klanten willen, wat het team doet en/of wat het management verlangt dat er gedaan wordt?
Hoe zetten jullie je ideeën om in concrete acties?

Welk verhaal jullie ook hebben, weet dat iedere organisatie en ook ieder team is opgebouwd uit heel veel verschillende verhalen. Het organisatieverhaal, het teamverhaal, de verhalen van jullie klanten, maar zeker ook jullie eigen persoonlijke verhalen over wie je bent en waarom jij er ooit voor gekozen hebt om bij dit bedrijf en dit team te werken.

Deze verhalen vormen samen de kracht van jullie gezamenlijke reis als team, maar ze kunnen ook een enorme belemmering vormen.

Neem de tijd om concreet stil te staan bij jullie verhalen en het daarbij behorende reisplan. Ervaar de kracht van de beelden die jullie bij de verschillende verhalen hebben en leer ze in te zetten voor jullie eigen bijdrage aan het team. Jullie hoeven niet allemaal hetzelfde verhaal te hebben, als jullie verhalen maar op elkaar afgestemd zijn. Een goed teamverhaal is namelijk een krachtig instrument.

Hoe beter beeld jij hebt van jezelf als held en van de mensen om jou heen, hoe beter je met hen kan samenwerken. Je kan elkaar aanvullen in plaats van langs elkaar heen werken.

Doelgroep

Teams, project- of programmateams, leidinggevenden

‘Reis van de Held’ als leidraad

Jullie nemen op een creatieve en intuïtieve manier de tijd om de kracht van jullie eigen verhalen en beelden te ontdekken in combinatie met het project- of teamplan. We werken aan de hand van elementen uit de ‘Reis van de Held’ en koppelen de bevindingen aan herkenbare (archetypische) beelden.

Jullie leren hoe jullie de verschillende verhalen in kunnen zetten in de stappen die jullie als team willen of moeten zetten. Jullie werken aan de hand van jullie eigen opdracht en de resultaten zijn dan ook direct op jullie toepasbaar.

Aan het eind van de workshop hebben jullie concrete bouwstenen waarmee jullie je teamverhaal kunnen maken. Jullie ideeën zetten jullie heel gericht om in concrete acties.

Je hebben helder welke verhalen of beelden binnen jullie team paradoxaal zijn (of kunnen zijn). Wat jullie drijfveren zijn en jullie belemmeringen.

Duur:

 1 dag

Kosten, datum en locatie:

In overleg. Deze zijn afhankelijk van het aantal deelnemers en of de training ‘in company’ of op een externe locatie gegeven wordt.

 

Top