Home / Pitchen: 60 seconden voor een onuitwisbare indruk

Pitchen: 60 seconden voor een onuitwisbare indruk

Een oud Chinees spreekwoord zegt:

Vertel me de feiten en ik zal ze vergeten…
Laat me iets zien en ik zal het wellicht begrijpen…
Maar….

Neem je me mee in je verhaal, dan ik zal het onthouden!

Een pitch is ook een verhaal.

Het is een heel kort verhaal van minimaal 60 seconden en maximaal 10 minuten, dat laat zien :

  • wie jij bent
  • wat jij met jouw bedrijf, dienst of product biedt
  • welk probleem jij voor klanten oplost
  • wie jouw klanten zijn
  • waar of hoe ze jou kunnen bereiken

Kern van je verhaal

Om in die meestal 60 seconden goed te kunnen pitchen, moet jij precies weten wat de kern van jouw verhaal is. Jij moet helder voor ogen hebben, hoe jij jouw publiek -jouw potentiële klanten- meeneemt in je verhaal. Alleen dan herinneren ze zich jou en jouw bedrijf als ze jou nodig hebben.

Het doel van een pitch is namelijk dat je met je potentiële klanten (of investeerders) in gesprek komt. Pas dan kan je bijvoorbeeld vragen stellen over waar de klant precies mee zit en welke oplossing jouw product of dienst daarvoor biedt. Je kan in dat gesprek de verbinding leggen om uiteindelijk tot ‘verkoop’ te komen.

Veel pitches zijn een droge opsomming van feiten. Zeker tijdens pitch-avonden voor start-ups zal jouw pitch op die manier verzanden tussen alle andere droge opsommingen van de andere ondernemers.

Neem je luisteraar mee in jouw verhaal! Laat hem het enthousiasme, de passie en de trots ervaren die jij ervaart als je over jouw eigen bedrijf, het product of de dienst praat.

Training ‘Pitchen: 60 sec. voor een onuitwisbare indruk’

Tijdens de training ‘Pitchen: 60 seconden voor een onuitwisbare indruk’ ga je aan de slag met jouw eigen pitch.

In de ochtend staan we stil bij de inhoud van je pitch:

  • de kern van je verhaal
  • de logline
  • de beleving die je mee wilt geven
  • de structuur en opbouw van je pitch
  • het doel, de doelgroep en hun luistermotief

‘s-Middags gaan we aan de slag met je performance:

  • presentatietechnieken
  • beeldend presenteren
  • spelen met stiltes
  • interactie met je publiek
  • do’s en don’ts tijdens het pitchen

Wat levert de training je op?

De training is speciaal voor ondernemers, zzp’ers, Start-ups, product- of programmamanagers.
Pitch jij zelf regelmatig en vind je het lastig om de kern van je verhaal over te brengen. Meld je dan nu aan.

Aan het eind van de dag heb je:

  • een concrete pitch
  • de kern van je bedrijfsverhaal
  • verschillende verhaalelementen, die je ook bij pitches voor andere producten of diensten van jou kan gebruiken
  • concrete presentatietips & -tricks die op jou van toepassing zijn

Datum & investering

Ben je geïnteresseerd? Laat dat dan via het onderstaande formulier aan mij weten.

Zodra er voldoende aanmeldingen zijn (minimaal 6) organiseer ik in overleg met diegenen die zich aangemeld hebben de datum.

Voor €199,= volg je de training op een prachtige locatie in de buurt van Zwolle en krijg je een overheerlijke biologische lunch.

Aanmelden

Top